Cum se înjoseşte în Moldova cumpărătorul pentru 35 de lei şi cui să ma plâng pe Protecţia Consumatorului?

11 Sep

berghoff-logo-primary

Sunt foarte indignată şi dezamăgită de ţara în care trăiesc! Ieri, 10 septembrie 2015 am mers la filiala reţelei de magazine „Berghoff” de pe strada Grigore Vieru, 23 de unde urma sa-mi procur ceva cu un voucher pe care îl primisem cadou. Printre obiectele alese era şi un termos care costa peste 320 de lei. Modelul îl alesesem de la vitrină, însă domnişoara de acolo mi-a adus altul împachetat din depozit. Greşeala cea mai mare a fost că nu am stat să-l verific de defecte, şi nici vânzătoarele nu am văzut să fi făcut acest lucru. După ce am venit acasă nu am deschis imediat cutia, abia seara cînd am vrut să sterilizez termosul, am văzut că nu avea o piesă din interior. Pentru că era prea târziu am lasat lucrurile cum sunt, iar astăzi, 11 septembrie 2015 am mers pe la ora mesei la magazin. Modul în care am fost primită ma indignat enorm. Nu reuşesc să intru bine pe uşă, una din vînzătoare mă recunoaşte şi mă întreabă cu ce întrebare şi totodată îmi smulge din mină punga în care se afla produsul. Sa priceput ea că vreau să-l returnez. De fapt, intenţia mea era să rezolv cumva problema, fie imi dau alt termos, fie altceva. Eu pînă i-am spus problema, produsul era şi desfacut. Se uită tipa respectivă la mine înfuriată şi mă’ întreabă: – unde-i clapanu? ieri era că eu am verificat.

  • zic, nu ştiu cum era, dar când a ajuns acasă era fără. Am venit la dvs. să soluţionăm problema. Eu am procurat acest termos pentru că aveam nevoie de el. Nu am furat eu „clapănul” respectiv şi am venit acum să vă cer altul. (Nu eram singură, ci cu sora mea care i-a reproşat vânzătoarei că vorbeşte pe ton ridicat).
  • Nu are cum, la noi nu a fost niciodată aşa cazuri, spune prima vânzătoare! – noi de patru ani lucrăm şi permanent verificăm produsele, intervine şi a doua!
  • eu am martori care pot spune că eu am verificat produsul! îmi spune prima şi arată cu degetul spre martor, colega sa de ieri care mi-a adus termosul din depozit.
  • Ok, şi eu ce să fac acum cu acest termos defect?
  • Nu ştiu, cumpăraţi-vă alt clapan!
  • Vreau să vorbesc cu administratoarea filialei, spun eu!
  • La moment nu este!
  • Cum se numeşte? Daţi-mi vă rog numărul dumneaei de telefon. şi-mi dă o carte de vizită cu numărul de fix a magazinului! Refuzând să-mi dea numărul de mobil.
  • Am sunat de două ori la diferenţă de 2 ore aşa şi nu a mai venit administratoarea, care se numeşte conform uneia dintre comerciante Elena Zotea!

În primul rând nu ştiam că se vinde aşa ceva aparte, în al doilea rând, mă gîndeam că dacă comercianta face atâta scandal, tre sa fie scumpă piesa respectivă.

Ce credeţi? 35 de lei costa! Atâta scandal pentru un euro şi ceva! Am mers la altă filială, şi mi-am cumpărat piesa. Dar după ce am ieşit de la magazinul unde a avut loc incidentul am sunat la protecţia consumatorului. Doamne fereşte, doar în Moldova se poate întâmpla aşa ceva. Pe de o parte publicităţi la televizor, campanii informative pentru populaţie! Sunaţi şi semnalaţi cazuri de încălcarea dreptului consumatorului, iar când ajungi să suni ţi se spune: – Noi cum putem să demonstrăm că produsul va fost vândut incomplet? şi mi se trânteşte receptorul.

  • Demonstraţi atunci că mi-a fost vândut complet, dacă nu puteţi demonstra că era incomplet când l-am procurat, stimată angajată a Protecţiei Consumatorului! Întrebarea este, cui mă plâng pe Protecţia Consumatorului?

Cât despre incidentul de la filiala Bergoff, nu se punea problema în acei 35 de lei, ci în comportamentul sălbatic a prestatorilor de serviciu. S-a întâmplat cum s-a întâmplat pentru că suntem oameni şi ne mai scapă unele lucruri indiferent de experienţa de muncă pe care o avem într-un anumit domeniu. Dar încerci să soluţionezi incidentul pe cale amiabilă, propui clientului soluţii convenabile ambelor părţi implicate, şi nu-l faci indirect hoţ şi mincinos. Era mult mai simplu dacă imi spuneau din start cît costă, unde-l pot găsi şi, elementarul, îşi cereau scuze! Dar m-au lasat să ies de acolo plângând de furie!

Iată aceştia sunt moldovenii marinimoşi, primitori, pozitivi şi frumoşi la suflet despre care tot vorbesc străinii.

Un răspuns to “Cum se înjoseşte în Moldova cumpărătorul pentru 35 de lei şi cui să ma plâng pe Protecţia Consumatorului?”

  1. Александр 13 Septembrie 2015 la 20:31 #

    Не совсем понимаю Вашего изумления и удивления .Такие вещи случаются каждый день в любом месте и в любое время . У меня вопрос встречный к Вам ? Когда Вы покупаете вещь в магазине , где находятся Ваши глаза ?! Если Вы возьмете порванную вещь в магазине и не заметите , а дома когда оденете ,увидете , также придете и будете требовать ?
    А для чего книга для жалоб ? Администратор не всегда лицо ответственное , книга жалоб служит и для директора , который решает данные вопросы . Там Вы можете указать проблему и оставить контактные данные .
    Знаете у меня такое ощущение , что автор данной статьи специально поливает грязью вполне очевидные и на простой взгляд жизненный пример.
    Таким образом , если Вы пытаетесь достучаться до людей, вести себя соответственно , у меня к Вам совет начать с СЕБЯ !
    Потому что , мусор из избы не выносят !

Lasă un răspuns

