Cînd munca se amestecă cu emoțiile. Colindătorii care m-au făcut să plîng

20 Dec

3qmagazineDoamne, azi am plîns fără să vreau. Și încă mă ascundeam ca nu cumva să mă vadă cineva și să se  gîndească că nu-s în toate apele. De dimineață am venit la serviciu, ca de obicei. La redacție, am aflat că azi plec la ședința Consiliului Municipal Chișinău de unde trebuie să transmit știri. Pînă aici parcă totul bine și obișnuit. Și nimic nu prevedea că azi am să plîng fără să vreau.
Ca să vă spun mai detaliat ce am în vedere. Înainte de a începe ședința, primarul general, Dorin Chirtoacă a anunțat consilierii că o ceată de colindători așteaptă după ușă. „Să-i primim, apoi începem ședința”, a spus Chirtoacă.

De fapt, la prima vedere, colindătorii erau un grup de copii, care au venit să ureze aleșii locali și să mai strîngă cîțiva bănuți. Așa cum a fost și anul trecut la Primărie, cînd în această perioadă, circa 20 de cete de colindători au urat municipalitatea.

Însă, lucrurile au căpătat un alt contur și m-au emoționat pînă la lacrimi atunci cînd Dorin Chirtoacă a făcut prezentarea grupului de copii.

„Ei sunt copiii de la Gimnaziul Internat numărul 2, din Chișinău. De pe strada Grenoblea”, a spus Chirtoacă.

Erau în jur de 25 de copii, atît fete cît și băieți de la vîrsta de circa 2-3 anișori pînă la vîrsta de circa 14-15 ani. Numai gîndul că acești copii talentați și frumoși au fost lăsați de părinții lor, că în ajund de sărbătorile de iarnă ei vor petrece sărbătorile ca orice altă zi, în componența s-au cercul de oameni tradițional, între pereții orfelinatului, fără mîngîierile și fericirea pe care o avem noi atunci cînd suntem cu familia noastră, m-a mișcat, și mi-au provocat un nod în gît, care a culminat cu scăparea a cîtorva lacrimi.

Stăteam pe scaun, în sala de ședință a Primăriei, în stînga mea era o jurnalistă la TV7, iar în dreapta mea, un jurnalis de la TV Moldova 1. De aceea și mă feream, am dat capul în jos și mă gindeam cum să-mi șterg lacrimile să nu mă observe nimen.

Desigur că după acele momente, am avut nevoie de cîteva minute pînă m-am mobilizat și am revenit la ipostaza în care mă aflam cînd am venit la Primărie și la motivele pentru care mă aflam acolo. Adică să relatez evenimentul.

Știrea o puteți vedea pe NOI.md.
Răspuns la întrebarea cititoarei Olga și Adelina Caus.
Unul din internatele care au copii de la nău născuți pînă la vîrsta de 18 ani este Gimnaziul Internat Nr.2 din Chișinău, de pe strada Grenoblea.
În următoarele zile vin cu informații mai vaste în ceea ce privește casele de copii unde sunt deținuți copii de la vîrste fragede pînă la majorat!

3 Răspunsuri to “Cînd munca se amestecă cu emoțiile. Colindătorii care m-au făcut să plîng”

  1. elena oprea chisinau 21 Decembrie 2012 la 08:11 #

    ar fi de dorit fructele,donate ori dulciurile sa fie impartite imediat de cei care doniaza ca in ziua de astazi,,fiecare trage la sufletelul lui,ma refer la educatori,si chiar comportamentul,educatorilor ar fi sa fie mai cu dulciata catre acesti copii,din pacate copii nu poarta nici o vina.

  2. Olga 21 Decembrie 2012 la 15:36 #

    Buna Liliana. MULTUMESC pentru raspunsul tau.

    Am urmatoarea intrebare, zici ca sunt in jur de 25 de copii?

    Vreau un sfat te rog, cum sa procedez. ma gandesc la un numar mai mare de copii fiindca sunt mult mai multe hainute.Si ma gandesc la fel cum zice Elena Oprea ic comentariul de mai sus, sa le impartim noi la copii. Sunt multe haine noi foarte bune si destul de frumoase, mi-e frica ca pot ajunge la alte persoane decat acei copilasi. Poti sa ma ajuti cu un sfat te rog?

    Si in plus ma gandesc ca la copii din Chisinau ajung mai des donatii, imi poti sfatui o casa de copii mai departe si mai neglijata de ajutoare? Vreau sa fie si pe fetele acelor copilasi zambete.

    Cu respect Olga.

    • Liliana Velcev 21 Decembrie 2012 la 17:13 #

      Buna Olga!
      Unica solutie ar fi ca hainutele sa fie date in mina copiilor, ma gindesc ca dupa aceea angajatele/angajatii nu vor avea nerusinarea sa le ia din miinele copiilor, dar cine stie…In ziua de azi, in Moldova la orice te poti astepta. Stiu ca unele internate nu permit ca ca donatiile sa fie efectuate direct, „ci in anticamera institutiei”.
      Am publicat pe blog o lista cu adresele orfelinatelor atit din Chi;in[u cit si din intreaga republica. O poti gasi aici: https://oprealiliana.wordpress.com/2012/03/20/lista-scolilor-internat-din-republica-moldova-adrese-si-numere-de-contact/
      O info exacta nu am reusit sa aflu, ar din cite cunosc, in Moldova, majoritatea caselor de copii sunt pentru diverse categorii de virste, impreuna.
      Cum am o informatie mai exacta, o comunica aici.

      O zi buna!

Lasă un răspuns

