Cât la sută din fructele donate, ajung oare la gura copiilor orfani? Ținând cont că lăzile se lasă în anticamera internatului

18 Noi

De muuuuuuult, foarte de mult, de citeva luni nu am mai postat nimic pe acest blog. Din diverse motive. Astăzi, fiind zi de duminică, iar afară un timp posomorât care te ”impunne” să stai tolonit/ă în fața televizorului, am luat laptopul și am intrat pe blog. Am găsit două comentarii. Unul se referă la campania care am început-o pe blog ”Ei trăiesc mai greu ca tine, oferă-le un strop de fericire”, iar altul este la lista ce ține de datele de contact a caselor de copii din Republica Moldova.

Și dacă tot veni vorba de campanie, trebuie să va spun că zilele trecute, mai exact lunea trecută, am sunat la orfelinatul de pe strada Grenoble, 191 din Chișinău. Am vrut să ma interesez cum pot să donezi câteva genți de haine și alte lucruri materiale precum și câteva lăzi de citrice, dar și câteva baxuri de cutii cu suc copiilor de acolo.

La celălalt fir a ridicat receptorul o domnișoară. Nu s-a prezentat, însă mi-a vorbit foarte succint, de parcă se grăbea undeva, și desigur că nu mi-a răspuns deplin la întrebări.

Dialogul:

Eu: Bună ziua!
Spuneți-mi vă rog, cum aș putea să efectuez o donație pentru copiii de la Gimnaziul – Internat Numărul 2?
Interlocutoare: Sunteți persoană fizică s-au juridică?
Eu: Persoană fizică!
Interlocutoarea: Da ce doriți să donați?
Eu: De la haine până la fructe și suc! Dacă puteți să-mi spunei câți copii sunt în internat, de la câți ani până la câți?
Interlocutoare:  Nu pot să vă spun momentan, sunați mai târziu, trebuie să întreb directorul, însă el nu este pe loc la moment, s-au lăsați un număr de telefon și când am informația, revin cu un sunet la Dumneavoastră.

Am lăsat numărul meu de telefon, iar răspunsul îl aștept și până azi cu gențile cu bunuri care le-am pregătit pentru copii (cinci genți la număr), în mijlocul casei.

Ceea ce m-a frapat este faptul că  mi-a spus că dacă vreau să donez, să merg să duc lucrurile s-au donația în anticamera internatului.

De ce nu se efectuează direct copiilor? Doar se știe, nu o dată a apărut în presă materiale despre donații și despre faptul că una se donează și cu totul altceva ajunge la copiii orfani. Cum s-ar spune, firimiturile s-au ceea ce se scurge printre degete.

De fapt, dacă mă gândesc mai bine, au fost așa cazuri, însă eu le numesc ”de ochii lumii”.

Mai exact, astfel de donații sunt făcute public când este vorba despre oficiali, iar evenimentul este mediatizat de presă.

Mâine, după o săptămână de la discuția telefonică, am să revin la acel internat cu un sunet. Mă gândesc că domnișoara a avut suficient timp să se documenteze și să-mi ofere răspunsul necesar.

Din păcate, lucrurile merg la fel în toată țara. Nu contează că este vorba despre internat, primărie, guvern, școală s-au magazin.

6 Răspunsuri to “Cât la sută din fructele donate, ajung oare la gura copiilor orfani? Ținând cont că lăzile se lasă în anticamera internatului”

  1. Artur 2 Decembrie 2012 la 15:38 #

    doamna sau domnisoara Velcev! mai ceva timp in urma pe siteul canalregional.md am vazut un reportaj despre o casa orfelinat din Balti unde copii nu au nici din ce minca si cu ce se imbraca da nu tin minte despre care era vorba. acuma la timp de iarna as vrea sa-i ajut macar cu ceva pe acesti copii da nu pot gasi adresa lor. Am mai vazut pe siteul vostru o alta casa de copii din or.Hincesti da de citeva zile decind sun nu-mi raspunde nimeni… as vrea sa contactam pentru ajuta macar pe cei mai asupriti de soarta – nr. meu este 0-247-48-888 mob. 0697-39-897

    • Liliana Velcev 6 Decembrie 2012 la 16:33 #

      Buna, o sa incerc sa obtin un alt numar de telefon de la casa de copii din Hincesti, cum am un raspuns revin cu el.

    • Liliana Velcev 17 Decembrie 2012 la 15:32 #

      Salut Artur! Imi cer scuze ca raspund asa de greu. Sper ca raspunsul sa nu fi venit prea tirziu. M-am interesat de un alt numar de telefon de la orfelinatul din Orasul Hincesti: 026922053!

  2. Violeta Zlatov 10 Ianuarie 2013 la 15:08 #

    Buna ziua Liliana,

    a-ti mai donat gentile la vre-o scoala internat?

    Caut un orfelinat unde as putea dona hainute ramase de la copii mei, de la nou nascuti. Am vazut lista scolilor-internat, dar nu stiu care anume sa contactez.

    Citind articolul de mai sus, imi dau seama ca donatille nu ar putea ajunge la copiii orfani si asta ma supara ca copilasii care au nevoie de ajutor – nu-l primesc din cauza lacomiei.

    Daca ar putea cineva sa-mi recomande vre-o scoala care are nevoie de hainute si un pic de jucarii, as fi foarte recunoscatoare. Nu pot sa vizitez nici-una din ele ca stau in Spania.

    Multumesc anticipat!

    • Liliana Velcev 26 Ianuarie 2013 la 22:11 #

      Buna seara. Va rog sa ma scuzati ca va raspund cu atita intirziere. Da, am donat gentile cu haine, despre care am scris pe acest blog. Nu am fost direct la casa de copii, dar, inainte de sarbatorile de iarna, in Chisinau se desfasoara „Caravana de craciun” o campanie care colecteaza bunuri de la oameni, apoi le imparte pe la orfelinatele din tara. La caravana aceasta am dus si eu acele genti cu haine si jucarii.
      Nu stiu ce sa va recomand exact. Poate citeste cineva comentariul dvs. si va recomanda ceva.
      O seara buna va doresc!

  3. xenia 15 Iulie 2014 la 17:29 #

    Buna,citind realitatea din tara unde m-amnascut,adica R Moldova,ma intreb: dar daca vor sa fie ajutati,de ce se ascund????? este absurd,am gasit multe campanii,adrese deschise la orfelinatele si casele de copii din Romania,unde se cere cu „glas tare” ajutor,se stie numarul copiilor,se cer donatii,se cere sa fie adoptati,pai asta inteleg si eu.Dar R Moldova are o alta gandire??? de ce nu raspund la telefon casele de copii? kind dimpotriva,ar trebui sa fie bucurosi ca se mai gasesc cineva sa vrea sa piarda timpul si sa aduca ceva material??? de ce tocmai tara asta a noastra este atit de diferita de lumea intreaga???Nu se stie cine e directorul,kiti copii sunt,de kite cearsafuri este nevoie? de ca sa te ascunzi kind cineva vrea sa ajute acesti copii? cu ce drept in primul rind?

Lasă un răspuns

