Emoţiile din dimineaţa de 8 martie, când eram copil !

7 Mar

Acum că am mai crescut, lucrurile s-au schimbat. Sărbătoare de 8 martie a devenit o zi în care primesc felicitară de la persoanele apropiate şi la rândul meu felicit. De pe la vârsta de 7 ani, când am plecat în clasa I şi până la vârsta de 14 ani, ziua de 8 martie era unică, era a mamei mele. Iar emoţiile pe care le simţeam în acea zi erau imense.

Ca orice copil, iar mai apoi adolescentă, pregăteam la şcoală, la lecţia de „educaţie tehnologică” cadou mamei. Acestea constau fie în felicitare confecţionată din foaie colorată, fie flori din hârtie şi desigur mărţişoare din aţă albă şi roşie. Rare ori, dacă stau să număr pe degede, cred că au fost două ori când am cumpărat mamei marţişor şi câte o lalea. Erau cadouri cumpărate din banii mei, pe care îi strângeam bănuţ cu bănuţ şi care mi se părea atât de neobişnuite.

Prima profesoară, doamna Lidia Ilarionovna, aşa noi o strigam la şcoală era a doua mamă pentru noi. Fiecare elev în parte era ajutat să lipească hârtiea colorată pe fericitarea din carton. Ea era cea care ne învăţa că cadoul mamei trebuie să fie o surpriză, astfel că îl luam acasă cu o zi înainte de 8 martie. Foarte atentă duceam felicitarea ca nu cumva s-o şifonez, iar când ajungeam în faţa porţii, mă rugam ca mama să nu mă observe cum intru în casă ca să nu-mi vadă cadoul.

Nu ştiu cum se întâmpla, de fapt acum intuiesc, dar de fiecare dată reuşeam să intru în casă şi să-l ascund. Cel mai important lucru este ca de fiecare dată, ascundeam ce i-am pregătit mamei, în aceeaşi odaie şi acelaşi loc. Mi se părea că-i cel mai sigur ascunzis şi doar eu ştiu de el.

Iată că venea şi dimineaţa de 8 martie. Primul lucru pe care îl făceam după ce mă trezeam, fugeam în pijama în camera alăturată şi luam cadoul. Veneam cu el ascuns la spate, iar în momentul când trebuia să-l înminez parcă mă blocam, nu ştiam ce să spun, iar cuvintele care mă scoteau din impas erau „MAMICA, FELICITĂRI CU OCAZIA ZILEI DE 8 MARTIE”. Parcă este o propoziţie scurtă şi simplă la prima vedere, dar foarte emoţionantă. De fiecare 8 martie, ochi mamei erau în lacrimi. În sinea mea, mă gândeam: „oare ce am spus de mamica lăcrimează?”, dar acum înţeleg. Şi în acest moment, după ce mi-am amintit, mă încearcă aceleaşi emoţii ca pe timpuri.

Multumesc mamica pentru tot! Să ne fii mereu sănătoasă şi puternică! Te iubim enorm.
„Sincere felicitari cu ocazia zilei de 8 MARTIE”!

Felicitări tuturor mamelor şi viitoarelor mămici cu această sărbătoare. Multă, multă sănătate şi răbdare!
Felicitari stimate doamne şi domnişoare!

Lasă un răspuns

