De ce directoarea unei case de copii din Chişinău, fuge de presă?

23 Noi

Zilele trecute mergeam printr-un parc din capitală. Îl traversam, mai bine zis, ca să ajung la microbusul cu care urma să ma duc acasă după serviciu. S-a apropiat de mine un grup de tineri, vrio cinci s’ă fost, erau şi fete şi băieţi. Aveau în mâini câte o mapă, pixuri şi baloane pe care era imprimat un mesaj. Erau de la o organizaţie neguvernamentală şi colectau bani pentru Centru de plasament pentru copii cu vârstă fragedă, din Chişinău.

S-au prezentat şi mi-au spus scopul lor. În acel moment nu aveam prea mulţi bani la mine ca să fac o donaţie, însă mi-a venit ideea să fac o donaţie mai mare pentru acest centru, în altă zi. Ţinând cont că acolo sunt plasaţi copiii orfani de la 2 ani până la 10, mă gândeam să le cumpăr dulciuri, fructe,  produse igienice etc.  şi să merg personal să le duc.

Pe lângă ideea care îmi venise în cap, în timp ce mă deplasam cu microbusul spre casă, mă gândeam cum aş putea să ajut mai mult aceşti copii nevinovaţi şi bătuţi de soartă. Şi am hotărât să fac un material despre acest centru în speranţa că îl vor citi mai mulţi oameni şi vor dona şi ei la rândul lor ajutoare.

Zis şi făcut, a doua zi am început ziua de lucru cu gândul la Centru de plasament. Am telefonat şi mi-a ridicat o domnişoară receptorul, am rugat-o să-mi facă legătura cu directoare centrului. După ce am aşteptat al telefon mai bine de cinci minute, persoane de la celălalt capăt de fir mi-a zis că doamna Maria Ţăruş este în şedinţă. Mi-a recomandat să revin peste o oră. I-am urmat sfatul, am revenit, am primit un alt răspuns, tot negativ. De această dată doamna Ţăruş era la masă, am revenit după masă, doamna directoare era plecată, iar când am mai insistat, deja nimeni nu mai ridica receptorul.

Mi-am făcut impresia că doamna Ţăruş evită să discute cu mine, să fi fost o coincidenţă, a doua zi lucrurile nu se repetau, însă m-am confruntat cu aceeaşi situaţie.

Atunci îmi pun întrebarea, de ce directoarea Centrului de plasament pentru copii de vârstă fragedă fuge de presă? Ce are de ascuns? Eu am dorit să fac o faptă bună.

4 Răspunsuri to “De ce directoarea unei case de copii din Chişinău, fuge de presă?”

  1. lidia 18 Mai 2012 la 12:53 #

    tocmai cautam adresa unei case de copii pentru a duce niste hainute, ce au ramas de la fetitele mele, ma gindesc oare imi va fi acceptata propunerea?

    • Liliana Velcev 21 Mai 2012 la 07:28 #

      Buna ziua, sper ca lista cu adresele caselor de copii, pe care am publicat-o pe blogul meu, va ajutat sa alegeti un orfelinat unde sa duceti hainutele. Eu cred gestul dumneavoatra unul frumos. Nu cred ca cineva vă va îtoarce hainele daca sunt purtate, important sa fie curate si sa nu fie rupte.
      Sa aveti o zi frumoasa!

  2. xenia 15 Iulie 2014 la 17:41 #

    da,am mai scris un comentariu referitor la tema data,si ma repet,NU INTELEG ce-i cu lumea asta a noastra??? de ce se tem,se ascund?de ce atita salbaticie? oamenii vor sa ajute,dar unica legatura cu acesti copii pedepsiti de soarta pe nedrept,se baga cu capul in nisip,chiar nu inteleg :le este rusine de profesia lor? ca sunt directori a unei case de copii? le este rusine de aspectul fizic poate? pai ma scuzati,dar nu gasesc alte motive.((((( Adica ei care ar trebui s afaca totul pentru a imbunatati starea acestor copii,si nu din propriul buzunar,dar acceptand doar ajutor unor oameni mai buni,nu vor! si de ce?? care mai e rostul si rolul lor acolo? e ca si cum o casa de copii ar fi singura,fara un cap responsabil,fara cineva cu care sa aiba legatura „in afara”.

  3. xenia 15 Iulie 2014 la 17:59 #

    iata
    un exemplu de „deschiderea ochilor” si cerere de ajutor real,de ce in Moldova noastra nu se poate face la fel? sunt sigura ca mii de oameni buni cu inima mare se vor gasi sa ajute cu haine uzate si jucarii,vor gasi si timp caci suflet avem multi dintre noi!!! chiar hainutele propriilor nostri copii care deja au crescut un pic!

    http://www.aftr.aaz.ro/detaliat/23380/58271/57-de-copii-abandona%C5%A3i-la-sec%C5%A3ia-pediatric%C4%83-Sf-Maria-strig%C4%83-dup%C4%83-o-m%C3%A2n%C4%83-de-ajutor

Lasă un răspuns

