Mariana Mihăilă, în exclusivitate pentru 24 DE ORE: Nu m-aş căsători niciodată FĂRĂ DRAGOSTE!

6 Iun

Primul meu interviu, realizat tete-a-tete cu intervievatul pentru portalul de stiri 24h.md.

Este una din puţinele interprete care a izbutit prin forţe proprii. Este sinceră, frumoasă, inteligentă şi sufletistă. Mariana Mihăilă ne-a acordat în exclusivitate un interviu, în care ne vorbeşte despre cariera sa, familie şi planurile de viitor. – Mariana, ce mai faci? Ce surprize le aduci fanilor în viitorul apropiat?

Mai nou, am realizat două duete. Unul cu umoristul Gheorghe Urschi. O piesă cu titlul „Mama la străini munceşte”. Dumnealui a compus atât muzica cât şi textul. Este o piesă cu o temă socială. În acest cântec eu sunt fiica lui şi el este tatăl meu, dar numai în cântec (zâmbeşte).

Cel de-al doilea duet l-am realizat cu tânăra interpretă, Tatiana Spânu. Este o piesă dansantă, despre prietenie, pentru tineret. Ne-am gândit cu Tatiana să facem un videoclip, însă este deocamdată doar o idee.

– Cum califici showbiz-ul din Moldova?

Având în vedere că Republica Moldova este o ţară foarte mică, e firesc ca showbiz-ul să nu fie prea dezvoltat. Dar vreau să spun că în ultimii doi ani se observă, totuşi, o evoluţie. Se face muzică calitativă, apar compozitori tineri şi foarte buni, se lucrează foarte serios chiar şi la aranjamentele muzicale.

Mulţi au început să realizeze videoclipuri, ceea ce înainte se făcea mai puţin. Interpreţii se străduiesc să facă muzică profesionistă. Uneori asculţi unele piese şi nu-ţi dai seama, este realizată în Moldova sau este un hit internaţional? Au apărut multe posturi muzicale. De asemenea, observ că tot mai multe spectacole se organizează la Palatul Naţional.

– Ai colaborat atât cu compozitori autohtoni cât şi cu străini. Cum s-a întâmplat să colaborezi cu aceştia?

Am luat legătura cu ei prin internet. Ne-am cunoscut prin reţelele de socializare, mi-au propus piesa, eu am ascultat-o, apoi am înregistrat-o şi le-am expediat-o, ca să vadă dacă mi se potriveşte după voce.

Compozitorii sunt din Germania. Se numesc Marc Paelnick şi Michael Garvin. Ei mi-au compus piesa “Say I’m sorry”, pe care am interpretat-o la preselecţia naţională „Eurovision”, în anul 2009.

Cea de-a doua piesă este un duet pe care l-am realizat cu tânărul interpret Dumitru Botnaru. Ne-a compus-o, de asemenea, un compozitor german, „Make Orik”, acesta este pseudonimul lui. Piesa se numeşte „Sărută-mă”, nu ştiu cum a reuşit el, dar a combinat versurile în engleză şi română.

– Eşti una din puţinele interprete din Moldova care a debutat cu forţe proprii. Ai început să-ţi scrii piese singură şi tot singură ai reuşit să intri în lumea mondenă, cum a fost de la început?

De la început mi-a plăcut ceea ce fac şi nu am simţit vrio greutate în acest sens. Chiar dacă la început a fost mai complicat să ajung pe scena profesionistă, eram bucuroasă de orice spectacol, la care eram invitată.

Dragostea faţă de muzică m-a făcut să trec uşor peste obstacole. Chiar dacă unele persoane devin vedete în jumătate de an, la mine acest lucru a durat mai mult, dar niciodată nu m-a făcut să renunţ. Eu cântam mereu şi încercam să-mi scriu singură piesele, ca să mă coste mai ieftin realizarea melodiei.

Dacă Dumnezeu m-a înzestrat cu harul de a scrie muzică şi texte, am hotărât să o fac. Multe piese mi le-am compus singură. Uite aşa încet, încet, s-a creat o piesă, două, până a apărut şlagărul „Dulce mamă”, care m-a şi promovat de altfel.

– Cum se descurcă un interpret în Republica Moldova?

Majoritatea artiştilor sunt implicaţi în petreceri private. Cântăm la petreceri corporative, pentru că aici se câştigă mai bine.

– Mulţi colegi de-ai tăi tind spre a se lansa pe piaţa muzicală din afara ţării, tu cum stai la capitolul acesta?

Fiecare dintre noi şi-ar dori să fie aplaudat şi peste hotarele ţării, dar este mai complicat. În primul rând, ca să îmi doresc acest lucru, trebuie să am un repertoriu adecvat pentru publicul de acolo. Atunci când voi simţi că am o melodie care ar avea şanse să devină un hit peste hotare, mă voi lansa şi acolo.

– Anul acesta ai participat din nou la preselecţia naţională „Eurovision”. Cum te-ai simţit, atunci când ai aflat că nu vei merge la Dusseldorf?

Am acceptat uşor. Pentru că îmi dădeam bine seama că e greu să îi concurenţi pe cei de la Zdob şi Zdub. Ei au o în spate o experienţă mai mare decât a mea şi nu am fost deloc supărată.

– Cum a apărut piesa „Dulce mamă” ?

„Dulce mamă” este piesa care îmi dă fiori şi căruia îi datorez succesul meu. Atunci când o cânt, mă simt de parcă aş zbura. Această piesă cred că este cea care mă reprezintă. Versurile şi muzica piesei îi sunt dedicate mamei mele. Piesa a fost scrisă numai pentru ea, nu am scris-o pentru public.

În perioada când am scris-o, mama era plecată din ţară. Lipsise undeva un an şi îi duceam dorul. Ştiam că în timpul apropiat urma să vină şi mi-am pus în gând să realizez piesa, înainte de a reveni ea acasă.

Îmi amintesc că înainte de anul nou am scos piesa din studio, mama deja era acasă. Făcea ordine şi eu i-am spus: „uite, aş vrea să asculţi o piesă”. Am inclus piesa în calculator şi ea plângea.

Îmi dau seama că piesele care se nasc din sentimente adevărate şi suflete, ajung la inima omului. Când am văzut că această piesă are atâta succes, am hotărât să realizez şi un videoclip. Foarte greu mi-a fost să o conving pe mama să se filmeze, care este protagonista clipului.

– Ce relaţie ai cu mama ta?

Am o relaţie foarte bună, ne împăcăm bine. Mămica mea este în primul rând modernă şi are gusturi rafinate. La cumpărături, atunci când îmi aleg vestimentaţia de scenă, pot să merg cu ea. Am încredere în gusturile ei. Discutăm şi teme sufleteşti.

– Am observat că de tatăl tău vorbeşti la trecut, de ce?

Tatăl meu a decedat într-un tragic accident, când eu aveam vârsta de cinci ani. De fapt visul tatălui meu a fost ca eu să devin interpretă. El spunea ca atunci când voi împlini cinci ani, mă va da la o şcoală de muzică. El a văzut în mine talentul de a cânta. Şi el cânta, mai mult la instrumente muzicale. În general neamul Mihăilă este un neam artistic. Eu am hotărât să-i urmez dorinţa şi am decis să nu îmi aleg un pseudonim cum mulţi mă sfătuiau, dar să rămân „Mariana Mihăilă” în amintirea tatălui meu.

– Cum este Mariana Mihăilă în sânul familiei?

Este un om simplu, nu se deosebeşte nicicum de alte persoane pentru că suntem toţi muritori. Am şi eu, ca fiecare om neajunsuri, sunt lenoasă câteodată, îmi place să dorm mult dimineaţa. Întotdeauna acasă găsesc refugiu, un sfat bun, înţelegerea de care am nevoie şi ajutor.

– Unde ţi-ai petrecut copilăria, cum a fost ea?

La Dânceni, Ialoveni, acolo unde sunt de baştină. Casa noastră era foarte aproape de cea a bunicilor şi eu stăteam jumătate de zi la ei, mai ales că bunica mi-a fost şi prima învăţătoare. Cu ea făceam temele pentru acasă, uneori dormeam la ei. Am avut o copilărie frumoasă, cu jocuri, peripeţii. Cu copiii din mahala făceam cartofi copţi, mergeam la furat cireşe, ca şi Ion Creangă.

– Cine este idealul tău în viaţă sau modelul după care te conduci?

Nu am un model pentru că nu există om ideal. Există doar persoane de la care poţi învăţa ceva. Îmi doresc să am o familie frumoasă, sănătoasă, bazată pe dragoste. Eu sunt adepta poveştilor de dragoste din telenovele, îmi doresc o iubire sinceră. Niciodată nu m-aş căsători fără dragoste adevărată. Nu vreau bogăţii, vreau doar strictul necesar pentru o viaţă decentă.

– De multe ori eviţi să spui dacă eşti într-o relaţie, de ce?

Am o relaţie de doi ani cu o persoană mai mare decât mine, cu nouă ani. Iubitul meu nu este persoană publică. Cred că este firesc să vorbeşti mai mult despre persoana respectivă, atunci când eşti deja căsătorită. Este o relaţie frumoasă, dar atât timp cât nu este ceva sigur, nu prea îmi place să vorbesc despre viaţa personală.

Atunci când vor bate clopotele de nuntă, va şti toată presa cine este. Mă simt bine în această relaţie, iubitul meu mă înţelege. Mă bucur că sunt sentimente şi că avem o relaţie bazată pe armonie. Eu nu ştiu ce înseamnă certuri, chiar dacă apare un moment de contradicţie, îl discutăm pe tonuri calme şi cu argumente. Asta îmi place, pentru că eu nu suport scandalurile şi reproşurile.

– După ce criterii îţi alegi prietenii?

Eu nu îmi aleg prietenii, viaţa mi-i aduce. Un prieten nu trebuie să fie fals, să nu trădeze, să aibă suflet bun şi să mă susţină atunci când am nevoie şi să nu observ invidie şi falsitate la ei.

– Cum te vezi peste cinci ani?

Cred că în cinci ani voi fi căsătorită, voi avea măcar un copil, voi cânta, voi mai scoate un album nou şi voi avea căminul meu familial.

– Ce le transmiţi cititorilor noştri şi fanilor Marianei Mihăilă?

Îi îndemn să urmărească portalul 24h.md, pentru că eu mi-am făcut o impresie bună despre el. Din câte observ, este un site pentru oameni şi despre ei. Voi vă străduiţi să abordaţi temele ce îl interesează pe om. Îi îndemn să vă viziteze zilnic, să vă urmărească ştirile cele mai proaspete şi să se informeze de la voi.

2 Răspunsuri to “Mariana Mihăilă, în exclusivitate pentru 24 DE ORE: Nu m-aş căsători niciodată FĂRĂ DRAGOSTE!”

  1. igor 14 Decembrie 2013 la 17:21 #

    Salut am nevoe de emailul tau

Lasă un răspuns

